Frågor och svar MKB Boapp
Hur lägger jag till fler från mitt hushåll i appen?
På appens startsida:
-
Klicka på din profil uppe i högra hörnet
-
Klicka på Mina gäster
-
Klicka på Lägg till gästanvändare
-
Fyll i gästens uppgifter
-
Klicka på Lägg till gäst
Det är endast tillåtet att lägga till personer som bor i hushållet eller som är nära anhörig och som hjälper den som står på avtalet. Det är inte tillåtet att lägga till personer som inte bor hos MKB eller som inte är nära anhöriga.
Vem kan se vad jag skriver i flödet?
Det du skriver syns enbart för dig och de som bor i samma eller närliggande MKB-hus.
Kan jag radera det jag skrivit i flödet?
Ja, öppna upp det inlägg du vill radera, klicka på de tre prickarna längst upp till höger och välj Radera.
Kan jag anmäla ett inlägg?
Ja. Öppna upp det inlägg du vill anmäla, klicka på de tre prickarna längst upp till höger och välj Anmäl. När tre personer rapporterat samma inlägg tas det bort automatiskt.
Får jag skriva vad som helst i appen?
Nej, personangrepp, hatiska och/eller rasistiska inlägg och kommentarer är ej tillåtet. Användare som bryter mot våra regler eller som bidrar till osämja och/eller tar oskäligt stor handläggningstid kan komma att blockeras från appen.
Ta bort inlägg och stänga av användare
MKB Fastighets AB ägs av Malmö stad. Vi följer stadens riktlinjer för sociala medier. Inlägg som innehåller personuppgifter som kränker enskildas personliga integritet får inte publiceras. Om så ändå sker tas inläggen bort. Kommentarer får heller inte innehålla förtal, personliga angrepp, kränkande uttalande med rasistiska, sexistiska eller homofobiska undertoner med mera. MKB har rätt att ta bort kommentarer samt stänga av användare som bryter mot dessa regler.
Skicka inte personuppgifter
Skicka inte känslig information, till exempel personuppgifter, via boappen. För sådana ärende gäller vanlig e-post, telefon eller brev. Vi bevakar boappen kontorstid klockan 8-16 helgfria vardagar. Enskilda ärenden besvaras via Kundtjänst: info@mkbfastighet.se
Hur ska jag göra som inte har appen?
Information som är mycket viktig får du hem i brevlådan. Det kan till exempel vara om vi behöver komma hem till dig eller om det är förändringar i ditt hyresavtal. Vill du gärna ha övrig information är du välkommen att ladda ned appen.
Jag missar information eftersom jag inte har smart telefon eller dator
De som inte har smart-telefon eller dator kommer att missa en del allmän information. Information om evenemang, nya öppettider, container eller liknande, sätter vi upp vid områdeskontoret så att alla kan se.