Hoppa till innehåll

Få snabb digital hjälp med husvärd online

Visste du att du kan boka ett videomöte med en av våra husvärdar för att visa oss vad det är du behöver hjälp med hemma i din lägenhet? Det är bara att klicka här för att boka mötet. Då får du träffa Anders Dextell som arbetar som husvärd online - enkelt och smidigt för dig. Många gånger kan Anders hjälpa dig direkt i videomötet, men om det behövs bokar han in ett nytt. fysiskt besök hemma hos dig.

Anders1.jpg

Anders, varför finns husvärd online?
– För våra kunder är det bra att slippa onödiga besök, att enkelt lära sig att fixa saker själv med guidning och mötet går snabbt. Vi har lyssnat på våra kunder och detta är vad många vill ha, det är framtiden!

Vilka ärenden passar extra bra online?
– Många! Exempelvis hur man byter batteri i brandvarnaren eller lampa i fläkten. Men även felsökning av vitvaror, beställningar, fel i badrum och frågor om vad man får och inte får göra i lägenheten. Andra saker som funkar i videomöte är tips på barnsäkring av lägenheten, in- och utflyttningsfrågor, ventilationsfrågor och värmefrågor. När det finns språksvårigheter är det extra bra att kunna visa och peka, säger Anders.

Hur gör du om kunden behöver köpa något?
– Då skickar jag länkar! Jag tar fram länk till exakt rätt produkt, exempelvis vilka lampor som behövs, hyllpapper till skafferi, förbrukningsvaror och mycket annat.

Vad fungerar mindre bra att fråga dig om?
– Det som är lite svårare att lösa är till exempel när en kund frågar om något som är specifikt för just den lägenheten eller det området, eller när kunden har kommit överens om något särskilt med sin husvärd. Sådana frågor är alltid bäst att ta med sin husvärd.

Hur gör man?
– Boka en tid som passar dig så ses vi i din telefon, surfplatta eller dator. Du bokar på MKB Husvärd online

Anders Dextell, husvärd på MKB

  • Jag har arbetat som husvärd på MBK sedan 2016, är maskiningenjör i botten.
  • Bäst med min nuvarande roll som husvärd online: Att jag får alla möjliga frågor, även de som inte tillhör rollen och att hyresgästerna är så positiva till att lösa sitt problem med hjälp av mig och mobilen.
  • Svårast med husvärd online-jobbet: Det fåtal gånger kunden inte kopplar upp sig till mötet och inte går att nå.