Hoppa till innehåll

MKB Boapp

I MKB Boapp kan du bland annat kontakta din husvärd via serviceanmälan, boka tvättstuga (om du bor i en fastighet som har digital tvättstugebokning), få information om vad som händer i ditt hus och prata med dina grannar.

Välkommen in i gemenskapen!

I appen får du information om vad som händer i och kring ditt hus. Du kan få kontakt med dina grannar genom att göra egna inlägg eller gilla och kommentera andras. Personlig information får du inte i appen utan via telefonsamtal, möte eller brev hem.

Boappen är en plats där alla som bor i huset ska känna sig välkomna. Dina grannar och MKB kan se dina inlägg och kommentarer. Vill du veta mer om vem som kan se vad du skriver kan du titta under ”Kontakter”.

Har du problem eller frågor som rör din lägenhet så kan du kontakta din husvärd via ”Serviceanmälan”. Detta och mycket mer hittar du på startsidan.

bild-telefon.png

Vem kan ladda ner och använda appen?

Om du har ett avtal hos MKB kan du ladda ned appen från den dag då avtalet börjar gälla. Du får alltid ett mail med information samma dag.

Hur registrerar jag mig/loggar in i appen?

Du kan använda BankId för registrering/inloggning. Har du inte BankId kan du registrera dig med hjälp av kod.

1. Första gången du registrer dig ska du klicka på knappen skapa konto/registrera konto.

1.png

2. Väl sedan om du vill registrera dig med bankID eller registreringskod.

MicrosoftTeams-image (11).png

3. Fyll i de efterfrågade uppgifterna och klicka på registrera/skapa. Den metod du väljer ska du sedan fortsätta att använda när du loggar in i appen.

3.png3.1.png

4. Godkänn sedan villkoren och fyll i för- och efternamn. Resterande information är frivillig.

4.png

5. Klicka på spara och du är redo att använda appen!

Var god kontakta kundtjänst om du behöver hjälp eller har frågor: info@mkbfastighet.se

Kontakter