Hoppa till innehåll

Sök bland frågor och svar

Eller klicka dig fram bland frågor andra ställt

MKB Boapp

  • Vad kan jag använda MKB Boapp till?
    1. Få info från MKB om vad som händer i huset/området
    2. Göra serviceanmälan
    3. Boka tvättid om din fastighet har denna funktion
    4. Kontakta MKB genom att skriva i flödet
    5. Prata med dina grannar – byta, köpa sälja, hjälpa varandra.
    6. Se ditt kontrakt – och mycket mer.
  • Kan jag radera det jag skrivit i flödet på MKB Boapp?
    Ja det kan du.
    1. Öppna upp appen och det inlägg du vill radera
    2. klicka på de tre prickarna längst upp till höger 
    3. välj Ta bort.
  • Hur lägger jag till fler från mitt hushåll i MKB Boapp?
    På appens startsida:
    1. klicka längst ner till höger
    2. välj "Hantera boende"
    3. klicka på plus-tecknet längst upp till höger
    4. fyll i e-post och välj roll
    5. klicka på "Skicka".
    Nu skickas en inbjudan till den e-post du angivit.
  • Hur registrerar jag mig/loggar in i MKB Boapp?
    Du kan använda BankID för registrering/inloggning.

    Har du inte BankID kan du registrera dig med hjälp av kod, kontakta kundtjänst: info@mkbfastighet.se eller på telefon 040–313300.
  • Kan jag anmäla ett inlägg i MKB Boapp?
    Ja det kan du enkelt göra i appen
    1. öppna upp det inlägg du vill anmäla
    2. klicka på de tre prickarna längst upp till höger
    3. välj Rapportera. 
    När tre personer rapporterat samma inlägg tas det bort automatiskt.
  • Vem kan se vad jag skriver i flödet på MKB Boapp?
    Det du skriver i appen syns enbart för dig och de som bor i samma eller närliggande MKB-hus samt MKB. Vill du veta mer exakt kan du titta under Kontakter > Grannar.
  • Jag behöver teknisk support med MKB Boapp!
    För tekniska problem och teknisk support, vänligen kontakta support@tmpl.se
  • Jag har glömt mitt användarnamn och/eller lösenord till MKB Boapp?
    Ditt användarnamn är den e-postadress du använde vid registrering. Klicka på "Glömt lösenord" i login-vyn för att återställa lösenord
  • När lanseras MKB Boapp på mitt område?
    Hösten 2021 ska alla som bor hos MKB få tillgång till appen MKB Boapp i etapper.

    Oktober: App lanseras för lägenhetskunder i: Hyllie, Limhamn, Bellevue, Lorensborg, Segevång, Katrinelund.

    Vinter: App lanseras i resterande områden i två etapper.
    Etapp 2: Västra Hamnen, Fridhem, Limhamns Sjöläge, Student, Rönnen, City, Augustenborg, Oxie, Senior 55+.

    Etapp 3: Mellanheden, Pildammstaden, Sorgenfri, Seved, Möllevången, Annelund, Nydala, Gullviksborg, Örtagård, Herrgården, Persborg, Kroksbäck, Holma, Gröndal/Kulladal/Lindeborg.

Inte fått svar på din fråga? Skicka in den!