Kundenkät

I september 2018 får en tredjedel av alla er som bor hos oss en kundenkät. Svara gärna på den så att vi vet vad du och dina grannar tycker om oss och ert boende. Om du är med och svarar kan du vinna en månadshyra.

Mer om kundenkäten

Att du och dina grannar är nöjda med ert boende är viktigt för oss. Därför vill vi att ni ska kunna påverka ert boende. Varje år gör vi en kundundersökning där du anonymt kan svara på frågor om oss och ha chansen att vinna en månadshyra. De som behandlar dina svar är AktivBo, ett företag som arbetar med kundundersökningar.

Måste jag svara på alla frågor?
Nej, du kan hoppa över frågor eller välja alternativen inte aktuellt eller inte tagit ställning.

Är jag helt anonym?
Ja du är helt anonym gentemot MKB, vi kan aldrig se en enskild hyresgäst svar. AktivBo använder enkätnumret för att kunna skicka påminnelser till de som inte svarat.

Varför är det nummer på min enkät?
Numret som står tryckt på enkäten behöver AktivBo för att kunna sortera svaren per områdes-/fastighetsnivå och för att skicka ut påminnelser.

Hur kommer svaren att användas?
Svaren kommer ge oss på underlag för att veta vad vi ska förbättra och vad som är viktigt för dig som hyresgäst.

Hur kan jag vinna en månadshyra?
AktivBo väljer slumpmässigt ut 100 personer av de som svarat på enkäten. De 100 får ett nytt brev med en tävlingsuppgift som ska besvaras och skickas till AktivBo. AktivBo sammanställer inkomna svar så att de fem bästa kan väljas ut av en jury bestående av Förvaltningschef och Fastighetschefer på MKB. Vinnare meddelas sedan personligen av personal på bostadsområdet.

I don't speak Swedish...
The survey is avalible online in several languages. To answer go to www.svar.aktivbo.se and type in your survey number that is printed on the paper survey.

Enkäten 2018

Mats Nilsson, förvaltningschef, varför ska jag svara på kundenkäten?
- För att där har du möjlighet att påverka, det ger oss ett bra underlag för vad vi ska fokusera på i ditt område och på hela MKB. Enkäten är också ett sätt att förmedla att du är nöjd som det är, det är inte nödvändigt att ett svar ska ge en förändring.

Förändrar ni verkligen utifrån mina svar?
- Om vi kan förändra något så att fler blir nöjda så gör vi det. Med nöjda kunder blir vårt arbete både roligare och lättare så det är klart vi behöver veta vad vi ska ändra på för att det ska bli så.

Kundtjänst online

Ställ din fråga i vår forum.
Läs vanliga frågor och svar.

Till kundtjänst online